Možno ste už niekedy boli publikom pre takú prezentáciu prieskumu trhu, kde sa Vám pred očami objavilo niečo ako hromada slidov plných grafov, čísiel a možno aj trošku zúfalého pohľadu prezentujúceho. Dlhé rady čísel môžu pôsobiť ako faktografické oriešky, ktoré je treba roztĺkať, aby sme pochopili, čo vlastne znamenajú. Zrazu máte pocit, že ste sa ocitli na neverejnej prednáške pre štatistikov. A kde je ten „aha!“ moment? To „wow“, ktoré Vás prekvapí a ukáže, že Vaše podnikanie má nový smer?
Ak si predstavíte report z prieskumu trhu ako knihu, môže to byť buď nudný manuál, alebo vzrušujúca novela plná prekvapení. Ktorú verziu by ste si vybrali Vy?
Pretože aj keď je dôležité mať správne dáta, nebudú vám nič platné, ak ich Vaši poslucháči nebudú schopní pochopiť.
Predstavte si, že by sa report zmenil na rozprávanie. Príbeh, ktorý sleduje vývoj Vašich zákazníkov, od objavenia produktu až po rozhodovanie o kúpe. Príbeh, ktorý ukáže, ako sa ich potreby vyvíjajú v čase a čo je za týmto správaním. Zrazu nie sú len grafy na tvojom displeji. Tieto čísla sa premenia na hrdinov, zloduchov a neočakávané zvraty, ktoré dávajú zmysel tomu, čo sa deje na trhu.
Nedajte sa nachytať a chcite VŠETKO!
Chcite, aby prezentujúci podal informácie tak, že:
💡z údajov, grafov a hlavne KONTEXTU vytvoril insight, ktorý je pre prijímateľa „ľahko stráviteľný“.
💡 aby ste príbehu rozumeli aj Vy. Úplne. Až tak dobre, že by ste ho vedeli obratom povedať voľnými slovami kolegom.
💡Aby závery príbehu boli jasnými a uchopiteľnými návrhmi ďalších krokov pre Vašu firmu.
💡Ale tie grafy potrebujeme tiež! Aby ste sa spolu s przentujúci m mohli spoločne „hrabkať“ a nachádzať ďalšie a ďalšie zmyslupné príbehy, ktoré chcú byť rozpovedané.
Zhrňme to. Čísla sú silné, ale bez príbehu sa ľahko stratia v oceáne informácií. Dajte im kontext, dajte im zmysel a urobte ich živými.
Nedajte sa nachytať a chcite VŠETKO! 💪
P.S. Ak máte v šuplíku dáta, ktoré nejakým činom nedostali svoj vlastný hlas, ozvite sa mi – my ich rozrozprávame!
P.P.S. Alebo pre Vás spravíme nový prieskum my vo Vantage s.r.o. – budete mať našu plnú pozornosť a dostanete čerstvý príbeh o Vás! 🤓